15/12/09

Peking Calling


Η υπερπληθώρα δημοσιευμάτων γύρω από την Κίνα, διανθισμένα με κοινοτυπίες για δράκους, γίγαντες και βεντάλιες, καθιστά επιτακτική την ενασχόληση με την ιστορική διαδρομή της κινεζικής επανάστασης και των ιδεολογικών αντιπαραθέσεων, που διαμόρφωσαν τη φύση του σημερινού καθεστώτος. Πολλοί φίλοι του trompagr έχουν επιχειρήσει διερευνητικές συζητήσεις με μικροπωλητές προερχόμενους από την χώρα της μακρινής Ανατολής με πενιχρά αποτελέσματα, ιδίως όταν θίγονται τα θέματα της χήρας του Μάο, της συμμορίας των τεσσάρων και της περίφημης γάτας που επιμένει να τρώει τα δύσμοιρα ποντίκια. Η παρούσα ανάρτηση αποσκοπεί στην πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών γύρω από τις συζητήσεις στο εσωτερικό του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας στην ευαίσθητη περίοδο ύστερα από το θάνατο του προέδρου Μάο.


Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται ορισμένες σελίδες από τις αποφάσεις του 11ου εθνικού συνεδρίου του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, που κυκλοφόρησαν από το Ε.Κ.Κ.Ε. το 1977, με τίτλο Ζήτω το 11ο Εθνικό Συνέδριο του Κ.Κ. Κίνας, Υλικά και Ντοκουμέντα. Στις σελίδες αυτές ο αναγνώστης μπορεί να πληροφορηθεί για τη σύνθεση του Προεδρείου του Συνεδρίου (223 μέλη), της Κεντρικής Επιτροπής (201 μέλη), των αναπληρωματικών της Κεντρικής Επιτροπής (132 μέλη), του Πολιτικού Γραφείου και των αναπληρωματικών του Πολιτικού Γραφείου. Ο γνώστης των εσωτερικών συσχετισμών στο κινεζικό κομμουνιστικό κίνημα μπορεί εύκολα να διακρίνει την ηγεμονία της πλειοψηφούσας τάσης και τον εξοστρακισμό των οπαδών της συμμορίας των τεσσάρων. Ταυτόχρονα η επισήμανση γάμα (γ) στα ονόματα των γυναικών-μελών των καθοδηγητικών οργάνων αναδεικνύει ζητήματα ποσοστώσεων και νέο-φεμινιστικών μεθόδων, ενδεικτικά του πρωτοπόρου πνεύματος του κινεζικού σοσιαλισμού. Τέλος, το επιτελείο του trompagr προκηρύσσει μέγα διαγωνισμό καλώντας τους υπομονετικούς αναγνώστες να εντοπίσουν σε πόσα καθοδηγητικά πόστα εξελέγη ο σύντροφος Τσιν Τσι –βέϊ.


Το παρόν έργο προέρχεται από τη συλλογή του Toni Rigatoni. Η μοναδικότητα του αντιτύπου τεκμαίρεται από την ύπαρξη χειρόγραφων σημειώσεων στο περιθώριο των σελίδων, στο εξής ύφος: «Το 1974 ο Μάο ήταν 81 ετών. Είχε ακόμα η σκέψη του την οξύτητα, τη διαύγεια και τη δύναμη που χρειαζόταν για τη διαμόρφωση της θεωρίας των τριών κόσμων; Γιατί δεν αναφέρει [το κείμενο] λέξη για τον Τσου Εν-λάϊ που συγκεκριμενοποίησε τη θεωρία αυτή; Φαίνεται πώς έχει δίκιο ο Εμβέρ Χότζα. Το ραδιόφωνο του Πεκίνου (γαλλική εκπομπή) είπε μια βραδιά –το πρώτο πενθήμερο του Οχτώβρη 1977- ότι ο Μάο για πρώτη φορά μίλησε για τη θεωρία των 3 κόσμων σε αμερικανούς φιλοξενούμενους το 1974 και ύστερα ο Τσου Εν-λάϊ συγκεκριμενοποίησε τη θεωρία αυτή» (σ. 47-48: περιθώριο κάτω δεξιά). Αν κάποιος αναγνώστης μπορεί να αποδείξει ότι υπήρξε αυτός που σημείωσε τα παραπάνω, το trompagr δεσμεύεται να επιστρέψει την παρούσα έκδοση στον αρχικό κάτοχο.

11/12/09

Δεινόσαυροι, Διπλοδοκοι και Ελαιόλαδο


Η παρούσα δημοσίευση αποσκοπεί στον εμπλουτισμό της συζήτησης για την εξέλιξη του πλανήτη και τα ερωτήματα περί της καταγωγής του ανθρώπινου είδους. Ταυτόχρονα, προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων μεταναστών στις Ηνωμένες Πολιτείες την περίοδο του μεσοπολέμου. Τέλος, αποτελεί ένα σαφές δείγμα της εξέλιξης του κλάδου των διαφημίσεων και την επιστράτευση επαγωγικών σχημάτων για την προώθηση του διαφημιζόμενου προϊόντος.
Τα ζητήματα αυτά αναδεικνύει η διαφήμιση του εκλεκτού ελαιολάδου Aristocratic, η οποία δημοσιεύτηκε στον ελληνο-αμερικανικό τύπο της δεκαετίας του 1930. Η επιστημονική διαπίστωση για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων αποσκοπεί στην προσέλκυση του φιλομαθούς αναγνώστη. Στη συνέχεια, με διαλεκτικό τρόπο οι δεινόσαυροι και η αδηφαγία τους δημιουργούν συνειρμούς για την προοπτική επιβίωσης του ανθρωπίνου είδους. Στο κρίσιμο εκείνο σημείο τονίζεται η ανάγκη αποφυγής των δεινοσαύριων σφαλμάτων και η συμβολή του διαφημιζόμενου ελαιολάδου.
Ο σύντομος αυτός σχολιασμός δεν παραγνωρίζει ένδιαφέρουσες παραμέτρους τόυ παρόντος τεκμηρίου, όπως η χρήση της ραδιοφωνικής εκπομπής, που σημειώνεται στο τέλος. Επίσης, δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς ότι η χρήση του συγκεκριμένου επιστημονικού επιχειρήματος για την υποστήριξη του ελαιολάδου είναι ασυγκρίτως πιο ενδιαφέρουσα από σύγχρονες διαφημίσεις για Λεσβίες "που ξέρουν από καλό λάδι" εξαιτίας της καταγωγής τους και άλλους παρόμοιους εμπειρικούς και ηθικοπλαστικούς συνειρμούς για "παρθένα" έλαια.
Το παρόν τεκμήριο εντοπίστηκε από τον Toni Rigatoni κατά τη διάρκεια έρευνάς του για την επιρροή του baseball και των μπασκετικών cheerleaders στη διαμόρφωση του ελληνο-αμερικανικού ανδρικού προτύπου.