11/12/09

Δεινόσαυροι, Διπλοδοκοι και Ελαιόλαδο


Η παρούσα δημοσίευση αποσκοπεί στον εμπλουτισμό της συζήτησης για την εξέλιξη του πλανήτη και τα ερωτήματα περί της καταγωγής του ανθρώπινου είδους. Ταυτόχρονα, προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων μεταναστών στις Ηνωμένες Πολιτείες την περίοδο του μεσοπολέμου. Τέλος, αποτελεί ένα σαφές δείγμα της εξέλιξης του κλάδου των διαφημίσεων και την επιστράτευση επαγωγικών σχημάτων για την προώθηση του διαφημιζόμενου προϊόντος.
Τα ζητήματα αυτά αναδεικνύει η διαφήμιση του εκλεκτού ελαιολάδου Aristocratic, η οποία δημοσιεύτηκε στον ελληνο-αμερικανικό τύπο της δεκαετίας του 1930. Η επιστημονική διαπίστωση για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων αποσκοπεί στην προσέλκυση του φιλομαθούς αναγνώστη. Στη συνέχεια, με διαλεκτικό τρόπο οι δεινόσαυροι και η αδηφαγία τους δημιουργούν συνειρμούς για την προοπτική επιβίωσης του ανθρωπίνου είδους. Στο κρίσιμο εκείνο σημείο τονίζεται η ανάγκη αποφυγής των δεινοσαύριων σφαλμάτων και η συμβολή του διαφημιζόμενου ελαιολάδου.
Ο σύντομος αυτός σχολιασμός δεν παραγνωρίζει ένδιαφέρουσες παραμέτρους τόυ παρόντος τεκμηρίου, όπως η χρήση της ραδιοφωνικής εκπομπής, που σημειώνεται στο τέλος. Επίσης, δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς ότι η χρήση του συγκεκριμένου επιστημονικού επιχειρήματος για την υποστήριξη του ελαιολάδου είναι ασυγκρίτως πιο ενδιαφέρουσα από σύγχρονες διαφημίσεις για Λεσβίες "που ξέρουν από καλό λάδι" εξαιτίας της καταγωγής τους και άλλους παρόμοιους εμπειρικούς και ηθικοπλαστικούς συνειρμούς για "παρθένα" έλαια.
Το παρόν τεκμήριο εντοπίστηκε από τον Toni Rigatoni κατά τη διάρκεια έρευνάς του για την επιρροή του baseball και των μπασκετικών cheerleaders στη διαμόρφωση του ελληνο-αμερικανικού ανδρικού προτύπου.

1 σχόλιο:

spiti tou laou είπε...

Το κρυμμένο νόημα είναι ότι οι δεινόσαυροι έτρωγαν μέχρι να σκάσουν, ώσπου στο τέλος εξαφανίστηκαν. Η φύση τους έβγαλε το λάδι. Άρα και μεις θα φάμε Μετροπόλιταν, αλλά με μέτρο για να μην έχουμε την ίδια τύχη.
Μην πας μακριά. Στην Πανεπιστημίου έχει δύο μαγαζιά (αντικρυστά) με οικολογική πραμάτια, που λένε πάνω κάτω τα ίδια.
Αλλά αυτή την εγκιβωτισμένη διαφήμιση ειλικρινά δεν τη κατάλαβα. Μήπως είναι ένα πρώιμο "χορηγός επικοινωνίας";