20/11/09

Κενές Σελίδες και Έντονες Διαμαρτυρίες



Το παρόν τεκμήριο φιλοδοξεί να αναδείξει τους φιλοσοφικούς προβληματισμούς του Ευάγγελου Βαρελίδη, οι οποίοι έχουν ως αφετηρία τη συνειδητοποίηση της φθίνουσας πορείας του πλανήτη μας. Το επιτελείο του trompagr στερείται της ικανότητας για μια θεωρητική αποτίμηση της λογικής αλληλουχίας των θέσεων του Ευάγγελου Βαρελίδη οπότε αρκείται σε μια δευτερεύουσα επισήμανση.

Το κείμενο αρθρώνεται σε τρείς σελίδες εν είδει προκήρυξης εμφανίζοντας ένα πάγιο χαρακτηριστικό ανάλογων εκδόσεων, καθώς συναντούμε και εδώ το φαινόμενο της κενής τελευταίας σελίδας. Είναι μάλλον απίθανο να υποθέσουμε ότι οι σκέψεις του συγγραφέα δεν μπορούσαν να επεκταθούν πέραν της τρίτης σελίδας. Ενισχυτικά προς τούτο σημειώνουμε ότι ο Ευάγγελος Βαρελίδης έχει συγγράψει εκτενές έργο διακοσίων σελίδων με τον χαρακτηριστικό τίτλο Σκέπτομαι άρα υπάρχω, είμαι όμως οι σκέψεις μου;, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ηλιοδρόμιον. Κατά συνέπεια αλλού θα πρέπει να αναζητήσουμε τα αίτια της κενής σελίδας και ουχί στην εξάντληση των διανοητικών εφοδίων του γράφοντος. Έμπειροι συνεργάτες του trompagr προτείνουν την ακόλουθη διττή ερμηνεία. Η κενή σελίδα στο επίπεδο του συμβολισμού αναπαριστά το άπειρο πεδίο της ανθρώπινης νόησης πάνω στο οποίο καλέιται να στοχαστεί ο αναγνώστης. Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο παρέχει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να κρατήσει σημειώσεις, να κάνει πολύπλοκους καθημερινούς υπολογισμούς, να καταγράψει τηλέφωνα και άλλες πληροφορίες. Με τον τρόπο αυτόν το κείμενο, ως υλικό πλέον τεκμήριο, αποκτά μια αυτόνομη υπόσταση και μετατρέπεται σε χρήσιμο εργαλείο της καθημερινότητας.

Διατηρώντας την πεποίθηση ότι το θεωρητικό αυτό ζήτημα θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών του trompagr και συμμεριζόμενοι τις θέσεις του Ευάγγελου Βαρελίδη για τις "απελπισμένες ερωτικές καψούρες" παραδίδουμε προς σχολιασμό το παρόν τεκμήριο, το οποίο ανευρέθη από τον Toni Rigatoni.

4 σχόλια:

Δημήτρης είπε...

Φίλτατε, toni, μετά την υποχώρηση του αντιρεβιζιονιστικού κινήματος είναι πλέον φανερό ότι η όσμωσις των ιδεών διεξάγεται πλέον σε άλλα επίπεδα, πέρα ακόμη και από τα παλαιοχριστιανικά τα οποία υπήρχαν πάντα.
Η περίπτωσις Βαρελίδη εκτιμώ ότι είναι κοντά στο χώρο του φυσιολατρικού συντηρητικού ντεισμού. Επισημαίνω επίσης την απουσία οιασδήποτε χριστιανικής αναφοράς(666, κ.λπ) και αιχμής συγκεκριμένης, δηλαδή ιδεολογικά στοχευμένης. Η αναφορά σε πορνεία και πορνογραφία, χριστιανική «σταθερά», συμπληρώνει το φιλοσοφικό παλίμψηστο του ανδρός, το περίγραμμα του οποίου παραμένεις ασαφές,όσο το σύνολ του έργου παραμένει στην αφάνεια. Πιθανολογώ ότι τα ηθικοπλαστικά στοιχεία του εξηγούνται από τη θητεία τους ως παπαδάκι ή κάτι παρόμοιο.
Παρεπιπτόντως: στα Γιάννενα, σε έναν τοίχο κοντά στα ΚΤΕΛ, αρχές 90, υπήρχε ένα ιστορικό σύνθημα: «Μαρκεζίνης ρυθμιστής», σε μπλε εθνικόφρονα γραφή, πινέλο, να στάζει κλπ. Δεν το σβήσαμε ποτέ…Αναρωτιέμαι αν υπάρχει ακόμη…

Δημήτρης

Ανώνυμος είπε...

ΣΟΥ ΦΕΡΝΩ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠ'ΤΗ ΦΥΣΗ..
ΑΙΩΝΙΑ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ..

http://www.youtube.com/watch?v=S34yAusfyDQ&feature=related

Αφιερωμένο στον κύριο απ'τα όμορφα Βασιλικά

Ένα απ'τα πιο συγκλονιστικά τραγούδια που έχουν γραφτεί στην ελληνική γλώσσα.
Ελπίζω ο Toni να αντιληφθεί την υπόγεια διακειμενικότητα ανάμεσα στους αθηναίους πρωτοπόρους του πανκ και στον κ. Βαρελίδη..


κομμάντο δεκεμβριανής εντροπίας

Toni Rigatoni είπε...

Αγαπητέ Δημήτρη επί των παρατηρήσεων σου περί Βαρελίδη λίγα μπορώ να προσθέσω. Η ιχνηλάτηση της ιδεολογικής διαδρομής του συγγραφέως φαντάζει πειστική.
Ως προς το δεύτερο ζήτημα έχω οπτική μνήμη του εν λόγω συνθήματος. Βρισκόταν στο σχολείο απέναντι από τα ΚΤΕΛ και η μπογιά έρρεε άτσαλα στο μάρμαρο μαρτυρώντας την απειρία του μαρκεζινικού γραφέως. Σημειώνω την ύπαρξη άλλων παλαιών συνθημάτων στα Γιάννενα: ένα από την πρόσκαιρη συμμαχία ΕΚΚΕ και ΜΛ-ΚΚΕ [κοντά στο εργατικό κέντρο], ένα 17% του ΚΚΕ [κοντά στη σεραφείμ φαναρίου] και ένα πορτοκαλί Ε.Δ.Η.Κ. σε μαντρότοιχο της Πεδινής.

Κομμάντο ευχαριστώ. Στο μεταξύ βρήκα και το κοντομάνικο από την προώθηση του δίσκου "Κράτος Κλειστό" με τον λαμπαδηδρόμο, ο οποίος πυρπολεί χαιρέκακα τις εθνικές σημαίες.

Δημήτρης είπε...

Χαίρε, toni
To πορτοκαλί ΕΔΗΚ στην Πεδινή με εξόντωσε…. Να συμπληρώσω: αυτοκόλητο-δερματόκολλα του Κ.Κ.Ε. (μ-λ) σε πλαστικό γκρι λούκι στο παλιό αμφιθέατρο της Δόμπολης στη φιλοσοφική με τίτλο «Λευτεριά στους φοιτητές της Πάτρας», του 1979, έστεκε αγέρωχο μέχρι το 92-93. Αλλεπάλληλες συσκέψεις ειδικών στο γνωστό τεϊοποτείον «τα χαμένα», τέρμα Δωδώνης, νυν ταχυφαγείο, δεν αποφάνθησαν οριστικώς περί του τρόπου με τον οποίο ο μαοϊκός δράστης κατόρθωσε να κολλήσει το αυτοκόλλητο στο συγκεκριμένο απρόσιτο σημείο. Φίλος οινοβαρής σχολίασε ότι ίσως η ενέργεια έγινε δια της γνωστής «εφόδου στον ουρανό».
Φήμες των ουζερί της εποχής έκαναν επίσης λόγο για την προσθήκη των διακριτικών (μ-λ) σε σύνθημα του Κ.Κ.Ε. στην είσοδο του χωριού Βουνοπλαγιά, μετά την κυβέρνηση Τζανετάκη.
Μου διαφεύγει η ακριβής θέση του συνθήματος της αλήστου μνήμης ΣΑΚΕ «να χτίσουμε το κόμμα της εργατιάς», ενθυμούμαι όμως μπλέ εθνικόφρονα τανκς και την ημερομηνία 1967, πλησίον της Ακαδημίας και πέριξ της Καλούτσιανης.
Πάντα συγκινούμαι με τα Γιάννενα της φοιτητικής νιότης, να ‘σαι καλά.

Δημήτρης