15/12/09

Peking Calling


Η υπερπληθώρα δημοσιευμάτων γύρω από την Κίνα, διανθισμένα με κοινοτυπίες για δράκους, γίγαντες και βεντάλιες, καθιστά επιτακτική την ενασχόληση με την ιστορική διαδρομή της κινεζικής επανάστασης και των ιδεολογικών αντιπαραθέσεων, που διαμόρφωσαν τη φύση του σημερινού καθεστώτος. Πολλοί φίλοι του trompagr έχουν επιχειρήσει διερευνητικές συζητήσεις με μικροπωλητές προερχόμενους από την χώρα της μακρινής Ανατολής με πενιχρά αποτελέσματα, ιδίως όταν θίγονται τα θέματα της χήρας του Μάο, της συμμορίας των τεσσάρων και της περίφημης γάτας που επιμένει να τρώει τα δύσμοιρα ποντίκια. Η παρούσα ανάρτηση αποσκοπεί στην πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών γύρω από τις συζητήσεις στο εσωτερικό του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας στην ευαίσθητη περίοδο ύστερα από το θάνατο του προέδρου Μάο.


Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται ορισμένες σελίδες από τις αποφάσεις του 11ου εθνικού συνεδρίου του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, που κυκλοφόρησαν από το Ε.Κ.Κ.Ε. το 1977, με τίτλο Ζήτω το 11ο Εθνικό Συνέδριο του Κ.Κ. Κίνας, Υλικά και Ντοκουμέντα. Στις σελίδες αυτές ο αναγνώστης μπορεί να πληροφορηθεί για τη σύνθεση του Προεδρείου του Συνεδρίου (223 μέλη), της Κεντρικής Επιτροπής (201 μέλη), των αναπληρωματικών της Κεντρικής Επιτροπής (132 μέλη), του Πολιτικού Γραφείου και των αναπληρωματικών του Πολιτικού Γραφείου. Ο γνώστης των εσωτερικών συσχετισμών στο κινεζικό κομμουνιστικό κίνημα μπορεί εύκολα να διακρίνει την ηγεμονία της πλειοψηφούσας τάσης και τον εξοστρακισμό των οπαδών της συμμορίας των τεσσάρων. Ταυτόχρονα η επισήμανση γάμα (γ) στα ονόματα των γυναικών-μελών των καθοδηγητικών οργάνων αναδεικνύει ζητήματα ποσοστώσεων και νέο-φεμινιστικών μεθόδων, ενδεικτικά του πρωτοπόρου πνεύματος του κινεζικού σοσιαλισμού. Τέλος, το επιτελείο του trompagr προκηρύσσει μέγα διαγωνισμό καλώντας τους υπομονετικούς αναγνώστες να εντοπίσουν σε πόσα καθοδηγητικά πόστα εξελέγη ο σύντροφος Τσιν Τσι –βέϊ.


Το παρόν έργο προέρχεται από τη συλλογή του Toni Rigatoni. Η μοναδικότητα του αντιτύπου τεκμαίρεται από την ύπαρξη χειρόγραφων σημειώσεων στο περιθώριο των σελίδων, στο εξής ύφος: «Το 1974 ο Μάο ήταν 81 ετών. Είχε ακόμα η σκέψη του την οξύτητα, τη διαύγεια και τη δύναμη που χρειαζόταν για τη διαμόρφωση της θεωρίας των τριών κόσμων; Γιατί δεν αναφέρει [το κείμενο] λέξη για τον Τσου Εν-λάϊ που συγκεκριμενοποίησε τη θεωρία αυτή; Φαίνεται πώς έχει δίκιο ο Εμβέρ Χότζα. Το ραδιόφωνο του Πεκίνου (γαλλική εκπομπή) είπε μια βραδιά –το πρώτο πενθήμερο του Οχτώβρη 1977- ότι ο Μάο για πρώτη φορά μίλησε για τη θεωρία των 3 κόσμων σε αμερικανούς φιλοξενούμενους το 1974 και ύστερα ο Τσου Εν-λάϊ συγκεκριμενοποίησε τη θεωρία αυτή» (σ. 47-48: περιθώριο κάτω δεξιά). Αν κάποιος αναγνώστης μπορεί να αποδείξει ότι υπήρξε αυτός που σημείωσε τα παραπάνω, το trompagr δεσμεύεται να επιστρέψει την παρούσα έκδοση στον αρχικό κάτοχο.

8 σχόλια:

Eρυθρό Πρίσμα είπε...

Μιας και το δικό μου αντίγραφο δεν έχει αυτές τις μοναδικές χειρόγραφες σημειώσεις δεν τις ανεβάζεις όλες? Ή ήταν μόνο όσες ανέφερες? Να βρεθούμε καμιά μέρα να ανταλλάξουμε τις σημειώσεις μας :P

Eρυθρό Πρίσμα είπε...

Να υποθέσω πως η κτήση του τεκμηρίου έγινε κατά την πρωϊνή κυριακάτικη αναζήτηση της τρόμπας στο υπόγειο του Καραμουζά κατά τα φοιτητικά τα χρόνια της τρόμπας που ήταν πιο σταθερή κι από την Αντεπίθεση στα εξώφυλλα του Κυριακάτικου Ρίζου και του ΠΡΙΝ

Toni Rigatoni είπε...

Οι χειρόγραφες σημειώσεις είναι πολυάριθμες, ενώ σε πολλά σημεία εμφανίζονται ερωτηματικά με κόκκινο μολύβι και διορθώσεις/αντιπαραβολής με το γαλλικό προτότυπο. Έτσι π.χ. ο "σοφός καθοδηγητής" διορθώνεται στο περιθώριο σε "διορατικός καθοδηγητής".

Σωστά υποθέτεις. Σοβαρό ζήτημα μεθόδου: Καραμούζας ή Καραμουζάς;

Eρυθρό Πρίσμα είπε...

αυτό είναι ένα ερώτημα που το κίνημα σήμερα δεν μπορεί να απαντήσει...

spiti tou laou είπε...

Ο τυπάς δίπλα στο Μάο στο εξώφυλλο είναι ο Χούο κούα Φενγκ;
Και πώς γίνεται να μπουν τα ονόματα στην κινεζική αλφαβητική σειρά, αφού οι κινέζοι δεν έχουν αλφάβητο;
Ένας γνωστός διαβάζοντας τον κατάλογο θα έλεγε: "Τα μογγόλια τους πέταξαν απ' τη βάρκα και το πήραν το μαγαζί".

kukuzelis είπε...

Η πραγματικότητα ξεπερνά κάθε φαντασία. Θυμάμαι τον καθοδηγητή μου στην ΚΝΕ (τροτσκιστής/εισοδιστής) που μου έλεγε, άμα τη ανόδω του Τενγκ Χσιάο Πινγκ στην εξουσία:
"Ρε συ ξέρεις ποιος είναι αυτός; Αυτός συντηρεί ιππόδρομο στο Χονγκ Κονγκ! Η Κίνα θα στραφεί δεξιά."
Εγώ: "Πού το ξέρεις ρε συ;"
Αυτός: "Ε, έχουμε τις πηγές μας". Και πράγματι η Κίνα στράφηκε δεξιά.

Υποθέτω ότι θα κρατούσε σημειώσεις όπως ο κάτοχος του φυλλαδίου.
*

akindynos είπε...

Κι ένα ποίημα ταιριαστό από κάθε άποψη

Back in our day there wasn’t anyone who didn’t know Albania
who didn’t know it was the bright light of European Socialism
or that the other bright light was us. Back then
from Beijing to Tirana, we could all sing
A bosom friend afar brings distance near... It wasn’t till much later that
I learned these words were by Wang Bo of the Tang.
He died a long time ago and was never in Tirana.
I doubt he’d ever heard of the place, much less that it was very, very small.
A pal of ours named Wei Guo once said to us rather cryptically: all
Albania is just like the little upstart kingdom of Yelang.
I remember, I swear: it was the summer of ’74.
We had just turned 12 and thought what he’d said outrageously reactionary.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Τόνι,
Καλή χρονιά να'χουμε και είμαι σίγουρος πως θα'ναι μια από τις τελευταίες αυτού του αντιανθρώπινου συστήματος που έχει πλέον σαπίσει τόσο που το μυρίζονται μέχρι και οι ιθαγενείς στη κεντρική αφρική.

Θα ήθελα να με καθοδηγήσεις, έτσι ώστε να μπορέσω να βρω εντός της τρόμπας το κείμενο για τον "ρόλο των λαχειοπωλών στο σοσιαλισμό", το οποίο έχω πληροφορίες πως είναι κατι παραπάνω απο ενδιαφέρον.
Έκανα μια πρόχειρη έρευνα αλλά δεν μπόρεσα να το εντοπίσω.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων


κομμάντο σχιζομητροπολιτάνικης εντροπίας