1/9/09

"Μη Βλασφημείτε!"


Με ιδιαίτερη χαρά το trompagr παρουσιάζει σήμερα ένα μοναδικό εύρημα του οξυδερκούς "ερευνητή Ζήτα". Η αποστολή της εν λόγω εικόνας και του συνοδευτικού περιγραφικού κειμένου κατοχυρώνει τον "ερευνητή Ζήτα" στη συλλογική συνείδηση των αναγνωστών μας και αποδεικνύει τις ανεξάντλητες ερευνητικές εφεδρείες του trompagr. Η σημερινή δημοσίευση ας σταθεί παράδειγμα προς μίμηση για τους νεότερους ερευνητές.
Ακολουθεί η περιγραφή του ακάματου συνεργάτη.


Το εν λόγω τεκμήριο που παρουσιάζουμε κυκλοφορούσε στα τρόλεϊ το 1973 απ' όπου και απαλλοτριώθηκε από εκκολαπτόμενη κριτικό της τέχνης (που τελικά κατάληξε να γίνει μελισσοκόμος) και δωρήθηκε στο σημερινό κάτοχό του. Δράστης του πονήματος είναι ο ζωγράφος Στα[μάτης?] Παπασταματίου το 1973. Ο αγνώστων λοιπών στοιχείων καλλιτέχνης μπορεί να είναι αγιογράφος το επάγγελμα αν κρίνουμε από την αναφορά σε κάποιον "Σταμ. Παπασταματίου" με το εργαστήριο του οποίου συνεργάστηκε κατά τα έτη 1978-1981 κάποιος άλλος αγιογράφος μέλος του αντίστοιχου κλαδικού συλλόγου. (Η πληροφορία από την ιστοσελίδα του του Πανελληνίου Συλλόγου Αγιογράφων). Τυπώθηκε στο τυπογραφείο Παν. Μπουντούρη-Θεοδ. Μίχου, Γερανίου 20, Ομόνοια, τηλ 543275. Η μαζική αναπαραγωγή του μνημείου αυτού της τέχνης σε μέγεθος περίπου Α4 πρέπει να έγινε με σκοπό τον συνετισμό της νεολαίας που εκείνο τον καιρό μάλλον είχε χάσει τα ελληνοχριστιανικά της ιδεώδη πριν τα ξαναβρεί με την αναρρίχηση του κ. Χριστόδουλου Παρασκευαῒδη στον αρχιεπισκοπικό θρόνο (απ΄το 1998 ως το 2008), τότε αρχιγραμματέα της διορισμένης από τη χούντα Ιεράς Συνόδου. Εικάζουμε ότι η έμπνευση την κυκλοφορίας μίας τόσο ριζοσπαστικής και υψηλής τέχνης αφίσας οφείλεται στον ανώνυμο και ακούραστο φύλακα των πεπρωμένων της φυλής, σε κάποιον συνταγματάρχη (ή και ανώτερου βαθμού) υπεύθυνο του Α2 ή της ΕΗΔ στο επιτελείο στρατού της εποχής. Πρέπει κανείς να δει με δέος και θαυμασμό την δύναμη της ψυχής του καλλιτέχνη που μέσα από την αφαιρετική απεικόνιση των δέντρων δεξιά του Εσταυρωμένου καταφέρνει να μας δώσει δείγματα των πλέον σύγχρονων ρευμάτων της τέχνης, παράλληλα με τις πιο "παραδοσιακές" τεχνικές του υπόλοιπου πίνακα. Τα σύννεφα αποτελούν ένα κομβικό σημείο σε αντίστιξη με τον κακό όφι και το ρητορικό ερώτημα του Εσταυρωμένου. Σημειώνουμε ακόμη την ιστορική ανακρίβεια της απουσίας των ληστών ένθεν και ένθεν του Υιού του Θεού κατά την διάρκεια του μαρτυρίου του. Η κύρια σύνθεση αντανακλά το πνεύμα και την κυρίαρχη ιδεολογία της εποχής. Η Χούντα βρίσκεται στο τέλος της, τα μηνύματα ανυπακοής έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε πολλά επίπεδα. Στην περίπτωσή μας ο στρατευμένος καλλιτέχνης καλείται να περάσει ένα από τα μηνύματα της Ελλάδος των Ελλήνων Χριστιανών προς τη νεολαία. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου αποτελέσματος προβαίνει σε μία εικαστική αντίστιξη ανάμεσα στον υπάκουο, βαθύτατα θρησκευόμενο και μη υβρίζοντα ένστολο και το αντίθετό του. Ο βλάσφημος φορά χρωματιστό καμπάνα παντελόνι, μεσάτο σακάκι, τρέφει μακράν κόμη και φαβορίτες. Για όσους έχουν αμφιβολίες ως προς τα αποτελέσματα της κατάπτυστης βλασφημίας, εκτός από την εικαστική απεικόνιση, υπάρχει και η εξήγηση: "ΒΛΑΣΦΗΜΕ: Επί της κεφαλής σου λιθοβολείς!!"

1 σχόλιο:

Elias είπε...

Ο βλάσφημος είναι ο Κόκοτας ή μου φαίνεται;